Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
storing mortsel
|
stofwolf |
Geplaatst op 14 August 2011, 15:58
|
Nieuweling
Berichten: 4
Lid sinds: 14 Aug 2011
|
sedert 13 augustus heb ik ferme problemen om online te komen
steeds wordt de modem gereboot
niemand te bereiken en nergens geen informatie |
|
|
|
Admin |
Geplaatst op 15 August 2011, 11:50
|
Superbeheerder
Berichten: 17
Lid sinds: 30 Mar 2010
|
Waar heb je je modem staan?
De aansluiting tussen het aansluitpunt (vaak in de meterkast) en je modem moet zo kort mogelijk zijn.
Staat er een ander apparaat vlak bij? Met name telefoons / babyfoons e.d. kunnen de werking van je modem verstoren.
|
|
|
|
stofwolf |
Geplaatst op 15 August 2011, 23:47
|
Nieuweling
Berichten: 4
Lid sinds: 14 Aug 2011
|
Quote Admin schreef:
Waar heb je je modem staan?
De aansluiting tussen het aansluitpunt (vaak in de meterkast) en je modem moet zo kort mogelijk zijn.
Staat er een ander apparaat vlak bij? Met name telefoons / babyfoons e.d. kunnen de werking van je modem verstoren.
mijn modem werkt al meer dan een jaar probleemloos
steeds dezelfde apparaten in de buuirt en steeds dezelfde afstand tussen modem en aansluitinggspunt
het ligt niet aan mijn modem want ik ben edpnet al voorgeweest door men oude modem ook te gaan testen
ook is me al opgevallen dat men nieuwe maand nog steeds niet begonnen is
dit is al 4 dagen dat het blijft staan op 1 dag |
|
|
|
Admin |
Geplaatst op 16 August 2011, 02:59
|
Superbeheerder
Berichten: 17
Lid sinds: 30 Mar 2010
|
Dan zal het probleem inderdaad wel bij EDP liggen. Ken je meer mensen met een EDP aansluiting?
Hebben die ook problemen?
|
|
|
|
stofwolf |
Geplaatst op 16 August 2011, 03:31
|
Nieuweling
Berichten: 4
Lid sinds: 14 Aug 2011
|
Quote Admin schreef:
Dan zal het probleem inderdaad wel bij EDP liggen. Ken je meer mensen met een EDP aansluiting?
Hebben die ook problemen?
ik ken 1 iemand die ook bij edp is aangesloten maar deze heeft geen problemen gekend
dus ligt het enkel bij mij
vermoed dat ik morgen zal te horen krijgen voor men modem opnieuw te testen.
enkel men internet doet lastig en niet mijn telefoonaansluiting want deze blijft gewoon werken |
|
|
|
Admin |
Geplaatst op 16 August 2011, 11:32
|
Superbeheerder
Berichten: 17
Lid sinds: 30 Mar 2010
|
Je telefonie loopt dat via je modem (dus eigenlijk voip telefonie van EDPnet) of heb je een splitter voor je modem met daarop de telefonie?
|
|
|
|
stofwolf |
Geplaatst op 16 August 2011, 11:56
|
Nieuweling
Berichten: 4
Lid sinds: 14 Aug 2011
|
Quote Admin schreef:
Je telefonie loopt dat via je modem (dus eigenlijk voip telefonie van EDPnet) of heb je een splitter voor je modem met daarop de telefonie?
ja dit is telefonie via voip
heb net contact gehad met edp
ze weten zelf niet waar de fout ligt
dus we hebben modem gereset en nu gaan we een week bekijken hoe het zit met de verbinding
nu blijkt wel al dat onze verbinding sterk is verbeterd na de reset van de modem
van 6mb/ps tot 12mb/ps |
|
|
|
Admin |
Geplaatst op 16 August 2011, 18:21
|
Superbeheerder
Berichten: 17
Lid sinds: 30 Mar 2010
|
Hm, je modem reboot spontaan en dat is eigenlijk hetzelfde als een reset. Tenzij je een zogenaamde hard reset hebt gedaan, oftewel teruggezet naar de fabrieksinstellingen door +/- de reset knop 20 seconden ingedrukt te houden.
|
|
|